REFLECTION & DREAMS - PIECES OF LIFE

måndag 14 juli 2014

mermaid, sjöjungfru, photo art, louise von livsglitter

Egentligen så ska man bara vara tyst, för då passar man in, man ska
bara följa med strömmen, för då är man normal. Egentligen ska man göra
precis så som alla andra, men om det går emot ens natur, ens själ,
hur överlever man då? Hur gör man för att inte själen skall
ruttna inombords, jo man strävar efter att få göra det
hjärtat verkligen vill, det som får själen att andas.
Trots att den vägen är både jobbig & farlig...

Text är svåra ting för mig, har alltid varit, precis som ord, uttrycker mig
bäst genom att skapa med händerna, bild & form, försök till att få
bilder att tala sitt eget språk beroende på vem som betraktar.

Det finns så många olika områden jag skulle vilja skriva om,
så min tanke är att med tiden kommer det komma inlägg med ren och skär text,
bara ord, reflektioner från livet, reflektioner över ett sjukt samhälle som inte är anpassat
 för alla, om drömmar, om männen, om kvinnorna om allt det där som
 jag själv reflekterar över men nästan aldrig nämner härinne. 

Varför jag vill göra detta är för att dels inte bygga
upp en fantasi bild av att livet är så himla vackert jämt, för det är det 
inte. Jag vill inte bidra till den delen som allt för många i bloggvärlden
redan gör, jag vill kunna ta på det där som känns lite, kunna uttrycka,
diskutera & analysera tillsammans med er om olika ämnen, om 
ni är intresserade av det vill säga...

Personligt men inte privat.
Så vad säger ni, skulle ni uppskatta reflektioner, få ta del av mina
drömmar & tankar om livet?
[ PHOTOGRAPHY/SELF PORTRAIT
COPYRIGHT/LOUISE VON LIVSGLITTER
~ mermaid love & secrets ]

Join the conversation!

  1. Du är verkligen såå duktig på att fota ;)Ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Jag tycker om dina tankar och reflektioner, så jag läser gärna mer av dom! När du känner för att skriva förstås, det måste liksom kännas inspirerande även för dig, åtminstone är jag sån när jag skriver... Tror du fattar hur jag menar, känner att jag rör till det lite, är trött å ska snart gå å lägga mig, haha... Kram till dig!

    SvaraRadera

Latest Instagrams

© L I V S G L I T T E R. Design by FCD.