Gör en personlig kudde - DIY

tisdag 21 februari 2012

Oh äntligen mina fina så fick jag lite tid att pyssla, har länge velat göra lite nya kuddar
till sovrummet & vardagsrummet. Visar er en av dom nu, fler får ni se tids nog, nedan följer lite tips på hur man gör. Hoppas ni kommer gilla det!


Älskar fjärilar & vacker text, kanske är lite svårt att se 
vad det står men såhär lyder det:  

Laugh as much as you breathe and love as long as you live.


Text måste vändas bakåt, annars blir texten fel när man stryker på den.



Papper har jag köpt i en bokhandel, fråga i kassan om du är osäker.


Klipp ut bitarna du vill ha, sen är det bara att vända motivet mot tyget, styck, 
dra bort försiktigt.


Jag tog en kudde som redan hade tryck, då kan man ju varva efter humör..fniss..
Bara att vända på den & vips så hade man en ny kudde!


Join the conversation!

  1. Du är så pysslig L, härligt:)

    Kram till dig på semeldagen:)

    SvaraRadera
  2. super snygg, har du skrivit ut från internet eller?
    Kram gabriella

    SvaraRadera
  3. Photoshop Gabriella, och bilder som jag gillar har jag tagit från nätet=)

    SvaraRadera
  4. Så fint! Har både kuddar och papper hemma men inte riktigt kommit på vad jag ska ha för motiv på mina ännu. Gjorde jättefina till min mamma i julklapp men till mig själv har jag inga bra idéer, men det kommer väl=)

    SvaraRadera
  5. wow vilka snygga kuddar du har gjort :)
    kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Jätte fint!
    Men vet du om man kan göra det på möbler? :)

    SvaraRadera
  7. wow såå snyggt!!!
    Tack för kommentaren inne hos mig..
    Jag fotar med en canos 5d mark II
    men har en canon eos 350 också och tycker den är kanon:) vad fotar du med?

    SvaraRadera
  8. wow såå snyggt!!!
    Tack för kommentaren inne hos mig..
    Jag fotar med en canos 5d mark II
    men har en canon eos 350 också och tycker den är kanon:) vad fotar du med?

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. hm.. blir fel adress i kommentaren ovan
    http://photosbylindaeriksson.blogspot.com/
    kram Linda

    SvaraRadera
  11. Linda: Oho, en sån har jag funderingar på. Själv har jag en Nikon d40, gammal och liten. Men passar mina händer perfekt. Är lite rädd för dessa större kameror ;)

    SvaraRadera
  12. Victoria: Hmm, ja men inte med textilpapper. Vanligt papper och sånt där lim deco nått. Haha är inte så insatt i det men har sett det lite var stans. Ska kolla upp det ;)

    SvaraRadera
  13. Va duktig du är, det blev ju superfint! Kram

    SvaraRadera
  14. Hej igen försökte svar dig via mail men det gick inte.. Jag blir bara glad om du lägger till mig som länk:) tack!!! Får jag lägga till dig på min sida? jag bloggar åt webb butiken linolin tycker din länk passar där med är det ok?

    SvaraRadera
  15. Jo men decoupage lim har jag och använder mig av det , fast har inte tänkt så långt att jag faktiskt kan skriva ut texter och använda mig av det, så tack så mycket för tipset!!=D

    SvaraRadera
  16. Victoria: Ja precis, så var det det hette ;) Lycka till!!!

    SvaraRadera
  17. Riktigt snyggt! Piffar verkligen upp med nya kuddar, skulle också behöva lite nya här hemma...Tröttnat rejält på mina rosiga, som var den enda jag hade i mina gömmor nu när det skulle vårpiffas lite här hemma :(

    Fint blev det hos dig i varjefall :D

    Kram

    SvaraRadera

Latest Instagrams

© L I V S G L I T T E R. Design by FCD.